Objawienie - Apokalipsa MP3

niedziela, 23 marca 2014

Rozdział 6:7,8

7,8. A gdy zdjął czwartą pieczęć, usłyszałem głos czwartej postaci, która mówiła: Chodź! I widziałem, a oto siwy koń, a temu, który na nim siedział, było na imię Śmierć, a piekło szło za nim; i dano im władzę nad czwartą częścią ziemi, by zabijali mieczem i głodem, i morem, i przez dzikie zwierzęta ziemi. BW

A gdy otworzył pieczęć czwartą, usłyszałem głos czwartego Zwierzęcia mówiącego: Przyjdź! I ujrzałem: oto koń trupio blady, a imię siedzącego na nim Śmierć, i Otchłań mu towarzyszyła. I dano im władzę nad czwartą częścią ziemi, by zabijali mieczem i głodem, i morem, i przez dzikie zwierzęta. BT

A gdy otworzył czwartą pieczęć, usłyszałem głos czwartego stworzenia. Mówiło ono: Przyjdź! I zobaczyłem, a oto koń blado zielony, a ten, który na nim siedział, miał na imię Śmierć, a Hades szedł za nim; i dano im władzę nad czwartą częścią ziemi, by zabijali mieczem i głodem, i zarazą, i przez dzikie zwierzęta ziemi. NP.


Po raz czwarty, sprzed Tronu w Niebie odzywa się gromki, nawołujący głos „Chodź”. Nie wiemy skąd pojawia się, wynurza jakby zza złowrogiej kurtyny czwarty jeździec, na trupio białym, zielonkawym χλωρος (chlōros) koniu , a na jego grzbiecie siedzi Śmierć. Co za straszny widok widzi Jan. Śmierć cięgnie za sobą, dla towarzystwa krainę umarłych Hades (Szeol) i dano im, z Bożego przyzwolenia władzę εξουσια αποκτειναι (eksousia apokteinai) władzę (by) zabić, ¼ ludzkości. Możemy tylko sobie wyobrazić jak wygląda takie królestwo, będące pod panowaniem takich władców. 1 stycznia 2013 roku populacja światowa liczyła ponad 7 miliardów ludzi (7 185 970 000) czyli 1,75 mld ludzi jest, będzie ( w jakimś okresie czasu) pod władzą, w rękach czwartego jeźdźca. Pokazuje to skumulowanie tragedii w jednym czasie na terenie ¼ ziemi podczas zerwania czwartej pieczęci. Niektórzy uważają, że jest to okres II wojny światowej.

Co niesie czwarty jeździec? Śmierć od ρομφαια (romfaia) miecza, głodu, zarazy i od dzikich zwierząt. Jest to inny, bardziej bojowy i bardziej śmiercionośny miecz niż μαχαιρα (machaira) w (6:4), miecz jaki tutaj miała Śmierć i Hades był taki jaki miał Goliat w walce z Dawidem.

W interlinearnym polsko greckim Nowym Testamencie nie występuje słowo  zaraza, mór. Mamy tam napisane; „by zabijali mieczem i głodem, i θανατω (thanatō) śmiercią, i przez dzikie zwierzęta ziemi. Nie ma tutaj mowy o zarazie. Podobnie oddaje ten fragment Biblia KJV “to kill with sword, and with hunger, and with death, and with the beasts of the earth.” Natomiast kolor konia, trupi, zielonkawy może sugerować zarazę oraz dzikie zwierzęta w naszym współczesnym znaczeniu mogą oznaczać nie tylko lwy i tygrysy, ale również bakterie, owady i wirusy które powodują epidemie i pandemie różnych chorób. Jednak bibliści w tym miejscu, dość zgodnie powołują się na Stary Testament i na Septuagintę i słowo (thanatos) utożsamiają z hebrajskim słowem (deber) co oznacza pomór i zarazę.

Tak jak już wcześniej zobaczyliśmy, że miecz, głód i zaraza, a teraz jeszcze dzikie zwierzęta to symbole kary Bożej, wymierzonej niewiernemu i nieposłusznemu rodzajowi ludzkiemu.

„Potem rzekł Pan do mnie: Nie módl się o powodzenie dla tego ludu. Gdy będą pościć, nie wysłucham ich błagania, a gdy będą składać całopalenia i ofiary z pokarmów, nie będę miał w nich upodobania, lecz mieczem, głodem i zarazą wygubię ich. I rzekłem: Ach! Wszechmocny Panie, oto prorocy mówią im: Nie ujrzycie miecza, a głód was nie dotknie, lecz dam wam trwały pokój na tym miejscu. A Pan rzekł do mnie: Fałszywie prorokują prorocy w moim imieniu; nie posłałem ich ani nie dałem im poleceń, ani nie mówiłem do nich. Kłamliwe widzenia, marne wieszczby i wymysły swojego serca wam prorokują.” Jer. 14:11-14

„A gdyby rzekł do ciebie: Dokąd mamy pójść? to odpowiedz im: Tak mówi Pan: Kto przeznaczony na śmierć - na śmierć! Kto na miecz - na miecz! Kto na głód - na głód! Kto na niewolę - do niewoli! I wyznaczę dla nich cztery rodzaje kar, mówi Pan: Miecz do zabijania, psy do rozrywania, ptactwo niebieskie i zwierzęta polne do pożerania i niszczenia.” Jer. 15:2-3

„I Ja będę walczył przeciwko wam wyciągniętą ręką i mocnym ramieniem, z gniewem i z zapalczywością, i z wielką srogością. I pobiję mieszkańców tego miasta, zarówno ludzi jak i zwierzęta; pomrą od wielkiej zarazy.” Jer. 21:5-6

„Dlatego jako żyję - mówi Wszechmocny Pan - ponieważ moją świątynię splugawiłeś wszystkimi swoimi ohydami i wszystkimi swoimi obrzydliwościami, dlatego również Ja odrzucę cię, moje oko nawet nie drgnie i także Ja nie będę miał litości. Jedna trzecia z ciebie pomrze od zarazy i zginie pośród ciebie z głodu, a jedna trzecia padnie od miecza wokoło ciebie, a jedną trzecią rozrzucę na wszystkie strony i miecz za nimi wyciągnę.Potem ustanie mój gniew, a uspokoję moją zapalczywość na nich i pokrzepię się; wtedy poznają, że Ja, Pan, przemawiałem w żarliwości, gdy na nich swój gniew wywierałem.” Ezech. 5:11-13

„Tak mów do nich: Tak mówi Wszechmocny Pan: Jakom żyw, że ci, którzy mieszkają w ruinach, padną od miecza; a tego, który jest na otwartym polu, wydam zwierzętom polnym na pożarcie, ci zaś, którzy są w warowniach i jaskiniach, zginą od zarazy. ... I poznają, że Ja jestem Pan, gdy obrócę kraj w pustynię i pustkowie za wszystkie ich obrzydliwości, których się dopuścili.” Ezech. 33:27,29

„Bóg przychodzi z Temanu, Święty z góry Paran. Sela. Jego wspaniałość okrywa niebiosa, a ziemia jest pełna jego chwały. Pod nim jest blask jak światłość, promienie wychodzą z jego rąk i tam jest ukryta jego moc. Przed nim idzie zaraza, a za nim podąża mór.” Hab. 3:3-5

Hughes pisze „Katastroficzne wydarzenia wspomniane tutaj, z narzuconymi pewnymi ograniczeniami, powinny być rozumiane jako nieszczęśni sędziowie, których ściągają na siebie bezbożni i odstępcy, a którzy jednocześnie są ostrzeżeniem do czynienia pokuty zanim będzie za późno, jak również przedsmakiem nadchodzącego pełnego sądu.”

„I dano im władzę nad czwartą częścią ziemi.” Spójrzmy jeszcze przez chwilkę na pozostałą ¾ części ziemi, która nie jest jeszcze pod władzą, pod śmiercionośnym wpływem i panowaniem tego czwartego jeźdźca. Te 3/4 mieszkańców ziemi jest jakby ewangelizacyjnym zawołaniem, upamiętajcie się, póki jest jeszcze czas łaski. Czy ludzie zwrócą swój wzrok i swoje serca do Baranka ??

„Spojrzałem i cóż zobaczyłem? Jeźdźca na koniu sinym jak trup, któremu na imię Śmierć. Za nim szedł orszak całej krainy umarłych, a jedna czwarta ziemi została im wydana na łup, od miecza głodu, zarazy i dzikich bestii.” Współczesny Przekład Warszawa 1990


Od czasów Chrystusa było już wiele globalnych pandemii.

Jestem pewien, że niektórzy wtedy już myśleli, że każda z tych pandemii to już wielki ucisk.

  • Pandemia HIV/AIDS (w szczytowym okresie 2005-2012), śmierć poniosło 36 millionów
  • Pandemia grypy (1968), liczba ofiar śmiertelnych: 1 million
  • Grypa azjatycka (1956-1958), liczba ofiar śmiertelnych: 2 miliony
  • Pandemia grypy hiszpanki (1918), liczba ofiar śmiertelnych: 20–50 milionów
  • Szósta pandemia cholery (1910-1911), liczba ofiar śmiertelnych: 800 000+
  • Pandemia grypy (1889-1890), liczba ofiar śmiertelnych: 1 milion
  • Trzecia pandemia cholery (1852–1860), liczba ofiar śmiertelnych: 1 milion
  • Czarna śmierć (1346-1353), liczba ofiar śmiertelnych: 75–200 milionów
  • Dżuma Justyniana (541-542), liczba ofiar śmiertelnych: 25 milionów
  • Zaraza Antoninów (165 A.D.), liczba ofiar śmiertelnych: 5 milionów

[https://www.mphonline.org/worst-pandemics-in-history/]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz